Să mănânci sănătos nu este egal cu a mânca mâncare fără gust sau de regim, ba, din contră, îți poți transforma alimentația într-o adevărată bucurie, dacă înveți să te joci cu ingredientele. Și pare atât de ușor de pus în practică, dacă-l asculți pe Narcis Cernea, Specialist în Nutriție, fondatorul Centrului Online de Nutriție Personalizată Body Transformer.

”În peste 11 ani de când activez în domeniul sănătății, am întâlnit mii de oameni care aveau convingerea că alimentația sănătoasă nu le poate satisface plăcerile culinare. Totuși, după ce le ofeream câteva alternative absolut delicioase, dar sănătoase, la rețetele pe care ei le adorau, deja perspectiva lor se schimba și deschiderea spre un stil de viață sănătos era mai mare”, a explicat Cernea, pentru platforma DespreObezitate.ro.

Delicii… nutritive

Specialistul în nutriție a venit și cu un exemplu: mini tortulețul “pancakes cu iaurt grecesc, căpșuni și ciocolată neagră”, care nu conține zahăr rafinat, făină albă sau alte ingrediente nenutritive, ba, din contră, este foarte hrănitor și este alegerea ideală pentru a-ți începe ziua cu zâmbetul pe buze, dacă îți plac alimentele dulci, chiar și atunci când obiectivul tău este să slăbești.

Cum se prepară: blatul se face dintr-un albuș de ou, o banană mică pasată, 1-2 lingurițe faină de năut și se prepară pe o tigaie antiaderentă fără ulei, astfel încât să iasă 3 mini clătite puțin mai groase decât cele clasice. Se pune o clatită pe farfurie, se adaugă peste ea iaurt grecesc și felii subțiri de căpșuni, după care se acoperă cu o altă clătită și se repetă procedura, până când se termină ingredientele. Se acoperă mini tortulețul cu iaurt grecesc, câteva felii de capșuni și se rade ciocolata neagră peste ele. Rezultatul: ”Un adevărat festin de sănătate și gust bun.”

Cărți de bucate pentru cei care vor să mănânce sănătos

Pentru a-i ajuta pe cei care își doresc să mănânce mai sănătos, dar nu știau de unde să înceapă, Narcis Cernea a lansat cărțile Fitness Food +900 Rețete și Fitness Cakes +300 Rețete, din care s-au inspirat, până în acest moment, peste 23.000 de români, dornici să adopte un stil de viață sănătos, dar fără să facă rabat de la gustul bun.

Exemplu de meniu zilnic

Mic dejun (ora 07:00 – 08:00): rețeta menționată mai sus ori o omletă cu ciuperci, ardei capia umplut cu cremă de brânză, mărar și nuci sau bruschete din pâine integrală cu cremă de avocado și ou fiert.

Gustarea 1 (ora 10:30 – 11:00): un fruct -este momentul ideal al zilei pentru a fi mâncat.

Prânz (ora 13:00 – 14:00): carne slabă sau pește la grill/cuptor/aburi cu piure de morcovi cu țelină și pâine integrală.

Gustarea 2 (ora 16:30 – 17:00): o alegere bună sunt oleaginoasele crude, precum nuci, migdale, caju, alune.

Cină (ora 19:00 – 20:00): supă cremă de broccoli sau de ciuperci sau o salată cu brânză slabă sau cu ton.

 

Regulile nutriționale de bază pentru persoanele care doresc să slăbească

  • Să aibă un deficit caloric de 25% din Necesarul Caloric Zilnic și să nu coboare sub acest procent, pentru a evita efectul yoyo, de îngrășare rapidă ulterior.
  • Să nu mănânce alimente care conțin cantități ridicate de carbohidrați, după ora 16:00.
  • Să bea dimineața pe stomacul gol un “cocktail magic” din apă călduță, zeamă de lămâie și tărâțe de psyllium, pentru a curăța tubul digestiv de reziduul intestinal, rămas de la ultima masă.
  • Să evite alimentele procesate și să caute să mănânce alimente în stare naturală, pe care să le gătească singuri acasă, deoarece majoritatea alimentelor procesate conțin ascunși compuși nocivi, precum grăsimi trans, care sunt cancerigene, zahăr, exces de sare, coloranți și îndulcitori sintetici și altele.
  • Să prepare aliementele într-un mod sănătos, pe cât posibil la aburi, la cuptor sau la grill, fără să fie prăjite în ulei.
  • Să aibă o hidratare corespunzătoare, adică greutatea X 0,04, la care se poate adăuga încă 400-600 ml apă, dacă faci un efort major, în ziua respectivă.
  • Și, din punct de vedere emoțional, pentru a nu renunța în primele 2-3 săptămâni, așa cum fac peste 90% dintre cei care încep o dietă, le recomand să apeleze la “Masa de Trișat”, o dată pe săptămână, când pot mânca tot ce își doresc, însă doar dimineața sau la prânz, niciodată seara. Această strategie îi va ajuta să nu perceapă transformarea corporală ca pe un chin și, astfel, vor avea ocazia să obțină silueta mult visată.

Rolul educației în alimentație

”Educația în ceea ce privește stilul de viață sănătos este un factor determinant pentru sănătatea noastră, tocmai din acest motiv am și lansat 12 cărți de profil, deoarece mi-am dorit să ajut cât mai mult oamenii să înțeleagă importanța unei alimentații sănătoase, a unei vieți active și echilibrate, atât din punct de vedere fizic, cât și emoțional. Stă în puterea noastră să fim cea mai bună versiune în fiecare zi și să ne bucurăm de silueta mult visată. Tot ce avem de făcut este să facem din asta o prioritate zilnică și rezultatele nu vor întârzia să apară. Iar prin adoptarea acestui stil de viață, vom deveni exemple pentru cei din jurul nostru și mai ales pentru copiii noștri. Împreună, putem crea o lume mai bună, mai sănătoasă”, a concluzionat Narcis Cernea.

Pe Narcis Cernea în găsiți pe https://narciscernea.com/ și pe pagina de facebook Narcis Cernea Fitness & Nutrition