Pacienții care suferă de diabet sau obezitate, după perioada Sărbătorilor de iarnă, pentru a se asigura de revenirea organismului la un regim alimentar corect, trebuie să înceapă cu corecția alimentației, prin stabilirea unui orar de mese: 3 mese principale și, eventual, o gustare, mai rar două, mai ales dacă se dorește scăderea ponderală și corecția parametrilor biologici. Acesta este primul sfat dat de Dr. Oana Pop, Medic specialist diabet zaharat, nutriție și boli metabolice, de la Hyperclinica Medlife Oradea, în cadrul unui interviu pentru Obezitate.ro.

Somnul ideal începe la 22.00 pm

A doua componentă a revenirii după Sărbători: ”Mișcarea este esențială, orice formă de mișcare este binevenită, inclusiv plimbările pe jos. Și somnul este esențial și se recomandă a se respecta orele ideale de somn, cât mai mult posibil! Somnul ideal începe de la ora 22:00 pm”.

 

 Alimentele recomandate în această perioadă

 Urmarea unei alimentații corecte, în toată perioada anului, nu este o opțiune, ci o necesitate, în special, pentru pacienții care suferă de diabet și obezitate, potrivit medicului. ”Ideal ar fi să fie prudenți în combinații alimentare și să evite excesele. Totuși, dacă au existat abateri de la o alimentație corectă, se recomandă adoptarea cât mai precoce a alimentației corecte”, a mai arătat Dr Oana Pop.

Aceasta a explicat și ce se înțelege prin alimentație corectă:

  • adoptarea unor glucide complexe, precum cereale integrale, pâine semi sau neagră,
  • carne slabă, precum pui și/sau curcan , în special, pulpă și piept, gătit cât mai simplu, la aburi, la cuptor, la friteuza cu aer cald, grill și cât mai rar prăjit,
  • cât mai multe legume și mai rar leguminoase uscate, precum fasolea uscată și mazărea uscată; se recomandă în această perioadă cele congelate, în special, și mai rar la conservă, dacă nu avem varianta de cultură,
  • desertul este sub forma de fructe, iar în această perioadă, se recomandă citricele, fiind bogate în vitamine și minerale care ajută la imunitate; de asemenea, se pot alege fructele de pădure, atât cele congelate, cât și cele de cultură,
  • hidratare cu apă, nu cu sucuri,
  • evitarea completă a alcoolului.

 Plimbarea în natură, o soluție la îndemână

”Este foarte importantă mișcarea, care face parte dintr-un stil de viață sănătos. Trăind în secolul vitezei, avem tendința de a merge cât mai mult cu mașina și tot mai rar pe jos. Recomand plimbarea în natură, pe lângă mișcarea la o sală de sport și masajul de relaxare. Este important să ne asigurăm anumite zile în care să ne ocupăm de noi. Să ne relaxăm, prin meditație, yoga, beletristică, masaje de relaxare. Să ne înconjurăm de prieteni care ne încarcă pozitiv și care ne ajută să ne relaxăm! Într-un final, un stil de viață sănătos înseamnă să ne confere sănătate și fizică, și psihică”, a mai spus Dr. Pop.