Experții în nutriție recomandă ca din alimentație să nu lipsească ovăzul și au toate motivele să facă asta.

Ovăzul este foarte bogat din punct de vedere nutritional, bogat în antioxidanți, plin atât de fibre solubile, cât și insolubile, inclusiv beta glucan (fibră solubilă în apă), despre care Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente (FDA) subliniază că poate scădea direct riscul de boală coronariană și aduce multe beneficii organismului.

Consumul de fulgi de ovăz a fost, de asemenea, asociat cu un risc scăzut de diabet, cu prevenirea obezității și cu o îmbunătățire a sănătății digestive.

Ovăzul este considerat o bază neutră în alimentație și poate fi consumat dulce sau sărat, ca gustare sau masă principală, caldă sau rece.

Specialiștii recomandă să se consume ovăzul cel mai puțin procesat și fără zahăr adăugat.

Pentru a putea beneficia de sunstanțele nutritive oferite de aceste cereale integrale important este să se găsească mai multe moduri de a integra ovăzul în mesele de zi cu zi.

Există foarte multe rețete ce au la bază ovăzul, consumat rece sau cald, iar dintre cele mai cunoscute și recomandate sunt:

 

  1. Făină de ovăz, pere, nucă și ghimbir

Fructele proaspete, nucile și ghimbirul fac această masă și mai consistentă, cu nucile care oferă grăsimi sănătase, inclusiv omega-3, benefice pentru sănătatea inimii.

  1. Ovăz hidratat cu fructe de pădure și chia

Un mic dejun cu o sursă excelentă de antioxidanți cu fructe de pădure congelate ce au la fel de multă valoare nutritivă ca și cele proaspete.

  1. Supă de legume cu fulgi de ovăz

Ovăzul este o alternativă mai sănătoasă la pastele din supă și, împreună cu legumele, oferă un dublă sursă de fibre.

  1. Risotto din fulgi de ovăz și ciuperci

 Risotto este gătit în mod tradițional cu orez Arborio, un tip cereale procesate, foarte bogat în amidon. Înlocuirea orezului cu ovăz va crește sursa de fibre de la 2 g per jumătate de cană la 8 g.

  1. Plăcintă cu dovleac și ovăz

Dovleacul nu numai că este delicios, dar este și bogat în fibre și o sursă bună de fier. De asemenea, este plin de beta-caroten, un nutrient pe care organismul îl transformă în vitamina A, care este necesară pentru sănătatea pielii și a ochilor.

 

Material preluat și tradus de pe Everydayhealth.com.