Mese regulate și, în general, un regim de viață ordonat și disciplinat, inclusiv în ceea ce privește orele de somn. Este recomandarea multiplului campion european si mondial, Amatto Zaharia, Președintele Federației Române de Kempo, pentru cititorii platformei DespreObezitate.ro.

”Eu nu sunt un mare specialist în nutriție, dar am în spate o experiență de sport de peste 40 de ani și am învățat în acest timp cele mai importante reguli de nutriție în ceea ce privește sportivii de performanță. În primul rând, fiecare ar trebui să aibă mese regulate și, în general, un regim de viață ordonat și disciplinat, inclusiv orele de somn. Să mănânce dimineața, este foarte important, la prânz – ceva mai soft, iar seara – o cină frugală, adică mâncare simplă și puțină. Între aceste mese principale, ar fi foartre bine să se mai ia și câte o gustare. Practic, dacă am împărți cele trei mese tradiționale, micul dejun, prânzul și cina, în 4-5 mese, fiecare cu o cantitate mai mică, ar fi ideal”, a explicat Zaharia.

Mesele târzii îngroașă stratul de grăsime

Potrivit acestuia, nu este bine să mâncâm la o oră târzie, chiar dacă antrenamentul se termină târziu sau nu reușești să mănânci cum trebuie în timpul zilei. Somnul nu va fi odihnitor, sângele nu circulă cum trebuie, te trezești mai obosit. Iar, dacă mesele târzii, după ora 19.00, devin o rutină, kilogramele în plus nu vor întârzia să apară, va apare și un strat de grăsime nedorit iar țesutul adipos va fi foarte mare. Bineinteles, în special în cazul femeilor, deși nici bărbații nu sunt excluși, va apare și celulita care nu este tocmai atrăgătoare. Chiar deloc.

Consumul de lichide, recomandat

Pe lângă o alimentație corectă, campionul a mai recomandat și consumul de lichide: doar apă plată și poate ceaiuri dar neîndulcite cu zahăr, deoarece este un mare dăunător al sănătății și al organismului în general. ”Tot din experiență vă spun că mie și sportivilor mei ne face bine să bem, dimineața, pe stomacul gol, o cană cu apă călduță cu puțină lămâie. Este un antioxidant foarte puternic, bun și natural. Pe lânga asta, după cum am mai spus, mese regulate, ultima să fie cel mai târziu la 19.00 și, bineînțeles, să se adauge și exercițiile fizice. Pot fi antrenamente bine elaborate dar la fel de bine poate fi și o simplă plimbare în parc. Cei care practică sportul în mod regulat, trebuie să aibă un program foarte bine definit pentru tipologia fiecăruia iar dacă cineva vrea să-și remodeleze corpul, programul de antrenament să fie făcut de un specialist”, a mai spus Amatto Zaharia.

Kempo, sport de luptă și modalitate de modelare fizică

Amatto Zaharia a definit Kempo ca fiind un sport de luptă extrem de complex, ce poate fi practicat începând cu vârsta de 6-7 ani, dar și o excelentă modalitate de tonifiere și modelare fizică. ”Înainte de 6-7 ani, eu recomand înotul, un sport care dezvoltă foarte armonios la vârste fragede. După această vârstă, Kempo-ul este recomandat tuturor, atât ca sport de luptă, ca metodă de autoapărare, cât și ca o exceptională metodă de tonifiere și conditionare fizică. In timpul unui antrenament de Kempo se ard foarte multe calorii, ceea ce are ca rezultat atât tonifierea si conditionarea fizică, cât și o stare generală de bine, de o mai mare incredere in fortele proprii”, a mai spus Amatto Zaharia, Președintele Federației Române de Kempo.