Nu există cel mai bun antrenament pentru slăbit, ci doar un proces treptat, controlat și adaptat posibilităților și nevoilor individului. Acesta este verdictul antrenorului de fitness Alina Pascu, intervievată de Despreobezitate.ro.

”Obiceiurile alimentare la care trebuie să renunțăm, indiferent dacă ne apucăm de sport sau nu, sunt următoarele : alimente bogate în zahăr, grăsimi, sucurile de orice fel, din comerț, cu acid sau fără, mâncare în exces, dezordine în programul de alimentație, la ore târzii, renunțarea la ronțăieli, cum sunt numite pe românește. În plus, orele de masă sunt importante, indiferent dacă faci sport și dacă nu. Trebuie să existe o rutină corectă de alimentație și din punct de vedere al orelor în care se servesc mesele, cât și conținutul acestora. Trebuie să se respecte principiul celor 3 mese: mic dejun, prânz și cină. Mese care trebuie să fie diversificate, să cuprindă toate categoriile de alimente, legume, fructe, lactate, proteine vegetale și animale. Toate acestea își găsesc locul bine meritat în alimentația noastră și buna funcționare a organismului nostru”, a explicat Alina Pascu.   

10 kilograme date jos în 6-12 luni

Aceasta a venit și cu un exemplu concret: ”Dacă o persoană adultă ar vrea să slabească 10 kg, în primul rând, trebuie să apeleze la un specialist în domeniu, mai exact, un nutriționist și să înceapă un program personalizat cu el. În primul rând, cele 10 kg nu s-au pus peste noapte, așadar, procesul de slăbire trebuie sa fie treptat, controlat și adaptat posibilităților și nevoilor individului. Fiecare individ în parte este unic, ceea ce este minunat, motiv pentru care și programul de antrenament și programul de alimentație trebuie adaptat și personalizat fiecărei persoane în parte. Durata poate să difere de la o persoană la alta, însă eu consider că între 6 și 12 luni ar fi un proces corect, sigur și sănătos pentru un individ, pentru a pierde cele 10 kg. Dacă sunt respectate cu strictețe indicațiile legate de alimentație și antrenament, durata poate fi mai mică, dar aici intervine iar individualitatea fiecărei persoane.” 

 

 

Cardio sau bobybuilding

În ceea ce privește diferența dintre exercițiile cardio, pentru slăbit și cele pentru bodybuilding, antrenorul a explicat: Exercițiile pentru slăbit, adică exercițiile cardio, implică efort aerob, în care pulsul se află sus și se menține pe parcursul antrenamentului la o medie, în timp ce antrenamentele de bodybuilding sunt de tip anaerob, lucru cu greutăți medii, mari, repetări puține, menite să crească masa musculară.” 

Oricum, ”nu există cel mai bun antrenament pentru slăbit; industria fitness-ului s-a dezvoltat foarte mult și au apărut multe concepte și metode de antrenament, accesorii noi și consider că fiecare își găsește locul în antrenamentele unui individ. Antrenamentele de tip cardio, tonifiere, HIIT, circuit, stretching, pilates, yoga, bosu și greutăți trebuie să facă parte din rutina unui invidid care dorește să facă sport și să fie sănătos. Toate aceste concepte, indiferent de cât de dure sunt, pot fi adaptate nevoilor fiecărei persoane”. 

”Din punctul meu de vedere, antrenamentele de tip HIIT (hight intensity interval training) sunt cele cu care eu personal rezonez și care mă fac să fiu într-o formă bună!”, a mai spus Pascu.

 

Alina Pascu este de 12 ani antrenor de fitness aerobic kempo, a fost Vicecampioană Națională la BodyFitness, este Multiplă Campioană Europeană Mondială la Kempo și Maestru Emerit al sportului. Are două Masterate, în domeniul Echipamentelor pentru terapii de recuperare și respectiv în Educație fizică și antrenament sportiv. A urmat cursurile Școlii Naționale de Formare și Perfecționare antrenori – Specializare Kempo și alte multiple cursuri de formare și specializare: Bosu, Funcțional Training, pilates, postural workout, aqua gym, Recovery Spine.