Pentru ca pierderea în greutate să fie sigură și cu rezultate de durată se recomandă înlocuirea alimentelor nesănătoase și cu conținut caloric mare (fast food, alimente procesate, băuturi dulci, inclusiv alcool) cu alternative sănătoase.

O alimentație sănătoasă conține multe fructe și legume, multe alimente cu conținut de amidon (cartofi, pâine, orez, paste, ideal din cereale integrale), mai puține alimente pe bază de lapte și brânză, carne, pește, ouă, fasole și alte surse de proteine și foarte puține alimente bogate în grăsimi și zahăr.

Încercați să evitați alimentele cu conținut mare de sare, pentru că pot crește tensiunea, situație care poate fi periculoasă pentru persoanele deja obeze. Va fi nevoie să verificați informațiile calorice pentru orice tip de aliment și băutură consumați, pentru a fi siguri că nu treceți peste limita zilnică.

Programe de dietă și diete la modă

Evitați dietele la modă care recomandă practicile nesănătoase ca lipsirea de mâncare pentru perioade lungi de timp, sau eliminarea unui întreg grup de alimente. Aceste diete nu funcționează, ne pot îmbolnăvi și nu sunt de durată, pentru că nu ne formează obiceiuri sănătoase.

Un program responsabil de alimentație ar trebui să ne învețe despre mărimea porțiilor, despre modificări comportamentale și despre alimentația sănătoasă. O dietă nu trebuie să fie prea restrictivă în privina felurilor de mâncare care pot fi consumate. Și trebuie să se bazeze pe obținerea de rezultate în mod gradual, de durată, nu să încurajeze slăbitul rapid, cu puține șanse să reziste în timp.

Dieta cu foarte puține calorii, de maxim 800 pe zi, ajută la o slăbire rapidă, dar nu este sigură pentru toată lumea și nu se recomandă în mod obișnuit în obezitate, ci în acele situații în care o complicație legată de obezitate s-ar ameliora în urma unei pierderi rapide în greutate. Acest tip de dietă n-ar trebui ținut mai mult de 12 săptămâni și ar trebui ca în perioada respectivă individul să fie sub supraveghere medicală.

Ponturi pentru o dietă de succes

Pentru ca o dietă să aibă rezultate optime și de lungă durată țineți cont de următoarele:

– faceți schimbări realiste ale modului de a mânca și de a face sport, astfel încât acestea să poată deveni parte a rutinei de zi cu zi. Concentrați-vă pe acele modificări care vă ajută să slăbiți constant.

– încercați să slăbiți între 0,5 și 1 kg pe săptămână până când ajungeți la un indice de masă corporală sănătos