Schimbarea alimentelor pe care le consumați vă poate reduce colesterolul și poate micșora cantitatea grăsimilor care “plutesc” prin fluxul sanguin. Adăugarea de alimente care scad LDL (particula dăunătoare care transportă colesterolul, si care contribuie la ateroscleroza și înfundă arterele), este cel mai bun mod de a realiza o dietă scăzută în colesterol.

Diferite alimente scad colesterolul în diferite moduri. Unele furnizează fibre solubile, care leagă colesterolul și precursorii acestuia în sistemul digestiv și îi scot din corp înainte de a intra în circulație. Unele vă oferă grăsimi polinesaturate, care scad direct LDL-ul. Și unele conțin steroli și stanoli vegetali, care blochează organismul să absoarbă colesterolul.

Alegeți aceste alimente pentru a reduce colesterolul LDL:

1. Ovăz. Un prim pas ușor pentru scăderea colesterolului este de a mânca la micul dejun un bol cu ​​fulgi de ovăz sau cereale simple pe bază de ovăz. Vă oferă până la 2 grame de fibre solubile. Adăugați o banană sau câteva căpșuni pentru încă jumătate de gram. Ghidurile nutriționale actuale recomandă consumul a 20g până la 35 de grame de fibre pe zi, cel puțin 5 grame provenind din fibre solubile.

2. Orzul și alte cereale integrale. La fel ca ovăzul, orzul și alte cereale integrale pot ajuta la scăderea riscului de boli de inimă, în principal prin intermediul fibrelor solubile pe care le furnizează.

 

Materialul intergral pe Mariamartac.ro